Scrisoarea părinților către profesori. Ce au învățat familiile din experiența “școala de acasă”

Scrisoarea părinților către profesori. Ce au învățat familiile din experiența “școala de acasă”

Pandemia a dat peste cap viața de familie din întreaga lume. Închiderea școlilor, lucrul de acasă, distanțarea fizică reprezintă aspecte ce au nevoie să fie atent navigate si echilibrate pentru oricine, dar mai ales pentru părinți.

În calitate de părinți, vrem să ne protejăm copiii de frică și incertitudine. Ne dorim să putem restabili lucrurile cum erau înainte de perturbările legate de educația și relațiile lor. Și cel mai mult, ne dorim să îi ocrotim de suferință.

Nu putem controla aceste circumstanțe, dar putem lucra pentru a ne consolida relațiile cu ei în timp ce construim rezistența copiilor noștri. Ne amintim să spunem ce ne-au spus atât de mulți dintre bunicii noștri: „Va trece și asta. Sunt alături de tine”.

Cel mai bun mod de a ne proteja copiii este să modelăm lecțiile învățate în acest moment dificil. Facem acest lucru cel mai bine atunci când ne gestionăm în mod intenționat propriile sentimente și experiențe. Aș dori să împărtășesc în acest articol trei mesaje-lecție primite de la părinți și educatori în aceasta perioadă și, în plus, un instrument, care este de fapt o scrisoare pe care o puteți scrie, ca părinți, către educatorul copilului pentru a-l informa într-un mod util și interesant despre ce ați trăit și învățat ca și familie din experiența “școala de acasă” în martie-iunie, 2020. De asemenea, dacă ești educator, te invităm să descarci modelul de scrisoare și să îl oferi părinților în prima sau a doua zi de școală. Te invităm să descarci scrisoarea părinților către profesori.

Cum folosim scrisoarea părinților către profesori în calitate de părinți

Te invităm să oferi scrisoarea dirigintei/dirigintelui ori învățătoarei/învățătorului și chiar și celorlalți părinți, iar în următoarele zile poți avea discuții cu copilul tău, cu educatorul și cu ceilalți părinți, pe baza acesteia. Te va ajuta să observi mai bine și să ajuți educatorul să înțeleagă:

ce anume îți motivează copilul (poate ceea ce vrea să devină când va crește mare, poate o pasiune pentru un anumit domeniu). Astfel, când îi vor fi introduse noi concepte poți face paralele cu aceste lucruri, iar aceasta îți va face copilul mult mai atent și mai implicat.

cu ce informații și la ce materii are probleme copilul tău. Astfel, educatoarea sa va ști care sunt subiectele pe care trebuie să i le explice mai bine copilului tău. De asemenea, le poți propune celorlalți părinți să creați grupe mixte de studiu online cu copii care stăpânesc bine un anumit concept și cei care nu îl înțeleg prea bine. Cei care au înțeles conceptul și-l vor fixa, întrucât explicând acest aspect îl vor înțelege și reține mai bine, iar copiilor care nu l-au înțeles le va face plăcere să îl perceapă mai bine cu ajutorul colegilor și prietenilor lor.

cu ce proiecte s-a ocupat copilul tău cât a stat acasă. Poate și alți colegi ai săi au proiecte sau pasiuni comune și poți propune, în grupul în care ești alături de ceilalți părinți, să lucreze împreună pe acele proiecte. Astfel, copilul tău va simți că face parte dintr-o comunitate mai strânsă cu copii care au aceleași interese ca și el/ea.
ce anume te preocupă în ceea ce privește educația copilului tău. Fie printr-un grup de Whatsapp, fie la ședințele cu părinții poți să vorbești despre aceste temeri. Vei descoperi probabil că și alți părinți au aceleași îngrijorări ca și tine, iar împreună puteți propune diverse soluții astfel încât să o găsiți pe cea mai bună.

Dacă pandemia a fost primul moment în care ți-ai educat copilul într-un sistem similar cu homeschooling ai descoperit, probabil, că educația școlară a copilului presupune efort și dedicare, însă și alți părinți au trecut prin aceleași experiențe. Permite ca acest instrument și situația cauzată de către pandemia actuală să fie o poartă de comunicare mai deschisă între tine și educatorul de la clasă, precum și între tine și ceilalți părinți și mai ales, între tine și copilul tău.

Cum folosim scrisoarea parinților către profesori în calitate de educatori

Te invităm să oferi intrumentul părinților de la clasa ta, iar în următoarele zile poți avea discuții cu copiii pe baza acelor informații și de asemenea te vor ajuta să îți ajustezi strategia de predare.
Vei afla:

ce anume motivează fiecare copil (poate ceea ce vrea să devină când va crește mare, poate o pasiune pentru un anumit domeniu). Astfel, când le vei introduce noi concepte poți face paralele cu aceste lucruri, iar aceasta îi va face mult mai atenți și mai implicați.

cu ce informații și la ce materii are probleme fiecare copil. Îți va fi mult mai ușor să știi căror copii trebuie să le explici mai în profunzime și căror copii le poți permite să margă înainte cu exercițiile căci au înțeles conceptul. De asemenea, le poți propune să facă grupe de studiu online și să pui împreună copii care stăpânesc bine un anumit concept cu cei care nu îl înțeleg prea bine. Astfel cei care au înțeles conceptul și-l vor fixa, iar copiilor care nu l-au înțeles le va face plăcere să îl perceapă mai bine cu ajutorul colegilor și prietenilor lor.

cu ce proiecte s-au ocupat copiii din clasa ta cât au stat acasă. Poate vei descoperi proiecte sau pasiuni comune și îi poți invita să lucreze împreună pe acele proiecte, iar astfel vei crea o comunitate mai strânsă între copiii tăi pe baza intereselor lor.

ce anume îi preocupă pe părinți și fie printr-un grup de Whatsapp, fie la ședințele cu părinții poți să adresezi aceste temeri. Le vei putea propune diferite rezolvări sau îi poți invita chiar pe părinți să propună diverse soluții, iar astfel să îi implici și pe ei și să creezi o comunitate mai strânsă cu aceștia.

Părinții au descoperit că educația școlară a unui copil presupune mult efort și dedicare și cel mai probabil privesc activitatea educatorilor cu ochi diferiți. Permite ca acest instrument și situația cauzată de către pandemia actuală să fie o poartă de comunicare mai deschisă și de implicare mai activă a părinților.

Lecția 1: Mai puțin este mai mult.

“Nu-mi place să recunosc acest lucru, dar la începutul școlii de acasă, eram prea îngrijorată de ceea ce ar crede profesorii copiilor mei despre noi, că părinți. Profesorii au făcut o treabă bună spunându-ne ce sarcini sau activități erau cele mai importante, din perspectiva lor. Dar, la un moment dat, în una din zile, copiii au întrebat dacă putem ieși să facem fișele afară. Am spus “da”. Atunci când copiii au întrebat dacă pot înregistra un video la una dintre teme, am spus “da”. Și tot așa de mai multe ori am aruncat programul planificat în momentul în care am văzut cât de încântați erau să creeze ceva împreună. Ne-am dat seama după două luni că am făcut mai puține pagini de exerciții, dar satisfacția și plăcerea învățării a crescut foarte mult.”

Lecția 2: Este mai greu decât pare să eviți abordarea tranzacționala.

“Când vine vorba de școala de acasă, copiii noștri vor mai mult decât orice altceva să joace Minecraft sau să se uite la televizor. Când erau la școala lor normală, fizică, „timpul de alegere” însemna că ar putea alege dintr-o serie de activități din clasă. Opțiunile lor păreau să se încadreze întotdeauna în ceva legat de școală. Acasă, alegerile se învârt în jurul timpului în fața ecranelor sau caieteleor/fișelor de lucru.

Mă găseam negociind în mod regulat pe tot parcursul zilei. „După ce ați terminat 30 de minute de lectură, puteți lua o scurtă pauză pentru joc.” „Urmăriți lecția video de la învățătoare și apoi reveniți și arătați-mi ce ați scris. Abia apoi puteți face altceva pentru o vreme.” Dorința mea cea mare este că ei să se bucure de învățare de dragul învățării. Nu am încurajat recompense și nu am folosit pedepse, dar nu a fost deloc ușor să evit abordarea tranzacțională în timpul scolii online. Mai avem multe de învățat.”

Lecția 3: Planificarea și rutinele contează!

“Cea mai frustrantă parte a școlii de acasă pentru mine este cât de greu este să organizez totul. Profesorii au făcut o treabă bună trimițându-ne documentele PDF care prezintă majoritatea activităților școlare ale copiilor. Cu toate acestea, fiecare dintre site-urile pe care am fost direcționați să navigăm aveau autentificări și parole separate. De multe ori antivirusul utilizat de noi nici nu ne lăsa să accesam unele resurse. A fost foarte frustrant și foarte greu de organizat totul.

Eu și soțul meu lucrăm de acasă, așa că am încercat să stabilim un program pentru copii. Astfel puteau trece prin câteva sarcini școlare, într-o anumită perioadă, fără să aibă nevoie de îndrumărid in partea noastră. Facem tot posibilul să organizam sarcinile conexe împreună în speranța că cei mici vor putea trece de la o activitate la alta singuri, fără că noi să ne oprim din ceea ce lucrăm pentru a-i îndruma. Încercările noastre au funcționat mai puțin de 20% din timp. Un procent foarte mic, suntem conștienți. Dar am învățat foarte multe împreună.”

Sunt sigură că mulți dintre voi aveți povești similare. De aceea vă invitam să le împărtășiți cu noi, dar și mai important, să le discutați în familie și să le povestiți învățătorilor și diriginților. Pentru a vă ajuta am creat un model de scrisoare: scrisoarea părinților către profesori. Această scrisoare poate fi descărcată fie că sunteți părinte sau educator. Puteți printa scrisoarea părinților către profesori pentru toți părinții din clasa la care predați, iar în prima zi de școală să îi invitați să o completeze împreună cu copiii.

Dragi profesori, părinții au acum o nouă perspectivă și o mai bună înțelegere a modului în care copiii lor învață. Acest lucru deschide ușa unui parteneriat cu ei, deoarece suntem împreună în demersul de a ajuta copii să învețe mai bine.

Ti-a fost de ajutor articolul?

Dacă articolul și instrumentul îți sunt utile, trimite acest articol și colegilor, prietenilor tăi ca să-i ajuți și pe copiii lor.

Felicitari!
Tocmai ai creat noi sinapse
prin cunoștințele acumulate

Continuă să citești ca să îți dezvolți creierul

Lasă un răspuns